Kwaliteit van zorg
Hoe als verpleegkundige te handelen bij uitschrijving uit het kwaliteitsregister
Op de intranetsite van de Adviesraad Verpleegkunde en Verzorging is de procedure ‘ hoe te handelen bij uitschrijving uit het kwaliteitsregister’ beschreven onder de link V&VN. Wanneer iemand te weinig punten heeft behaald in vijf jaar, kan betrokkene zelf binnen de V&VN site (internet) verlenging aanvragen. Wanneer door omstandigheden de benodigde punten niet behaald worden, ontvangt betrokkene een brief van de V&VN met het verzoek om binnen drie maanden contact met hen op te nemen. Als hierop niet wordt gereageerd, stuurt de V&VN nog een laatste bericht dat binnen enkele weken contact met hen moet worden opgenomen, om tot een oplossing te komen. Wanneer ook hier niet op wordt gereageerd gaat de V&VN over tot uitschrijving uit het kwaliteitsregister. Eenmaal uitgeschreven uit het register, verloopt het contact enkel via de staf verpleegkundige DGOTC; door tussenkomst van de stafverpleegkundige van het eigen OPCO.
De volledige procedure is via deze INTRANETlink na te lezen.